Önleyici ve gelişimsel rehberlik modelini temel alan Psikolojik Danışma ve Rehberlik bölümümüz çalışmalarını “gönüllülük”, “gizlilik” ve “güven” ilkesi esaslarıyla yürütmektedir. Her sınıf seviyesinde bir Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmen görev yapmaktadır. Başlıca hedeflerimiz öğrencilerimizin;
-
Kendilerini tanımalarına,
-
Genel yaşam esnekliğine sahip olmalarına,
-
Problem çözme becerilerini geliştirmelerine,
-
Etkili iletişim becerilerine sahip olmalarına,
-
Sorumluluk almalarına, haklarını bilmelerine,
-
Zor durumlarla baş etmelerine,
-
Kendilerine yardımcı olmaktır.
Öğrencilerimize yönelik başlıca çalışmalarımız aşağıdaki gibidir:
-
Büyürken Ben:Bedenim ve Sınırlarım Çalışması
-
Çocuk Koruma Politikası Çalışmaları
-
Bağımlılığı Önleyici Çalışmalar
-
Pozitif Okul İklimi Çalışmaları
-
Akademik Esenliğe Yönelik Çalışmalar
Velilerimize yönelik, anne-baba tutumları, ergenlik dönemi, çocukların duygusal-sosyal-akademik-bilişsel gelişimlerinde ailenin rolü, aile içi iletişim, ebeveyn-çocuk ilişkisi konuları işlenmekte ve aşağıdaki çalışmalar gerçekleştirilmektedir:
-
Veli Görüşmeleri
-
Veli Paylaşım Sohbetleri
-
Veli Seminerleri
-
Veli Bültenleri