Önleyici ve gelişimsel rehberlik modelini temel alan Psikolojik Danışma ve Rehberlik bölümümüz çalışmalarını “gönüllülük”, “gizlilik” ve “güven” ilkesi esaslarıyla yürütmektedir. Her sınıf seviyesinde bir Psikolojik Danışman/Rehber Öğretmen görev yapmaktadır. Başlıca hedeflerimiz öğrencilerimizin;

 

  • Kendilerini tanımalarına,
  • Genel yaşam esnekliğine sahip olmalarına, 
  • Problem çözme becerilerini geliştirmelerine, 
  • Etkili iletişim becerilerine sahip olmalarına, 
  • Sorumluluk almalarına, haklarını bilmelerine, 
  • Zor durumlarla baş etmelerine,
  • Kendilerine yardımcı olmaktır.


 

Öğrencilerimize yönelik başlıca çalışmalarımız aşağıdaki gibidir:

 

  • Büyürken Ben:Bedenim ve Sınırlarım Çalışması
  • Çocuk Koruma Politikası Çalışmaları
  • Bağımlılığı Önleyici Çalışmalar
  • Pozitif Okul İklimi Çalışmaları 
  • Akademik Esenliğe Yönelik Çalışmalar

 

Velilerimize yönelik, anne-baba tutumları, ergenlik dönemi, çocukların duygusal-sosyal-akademik-bilişsel gelişimlerinde ailenin rolü, aile içi iletişim, ebeveyn-çocuk ilişkisi konuları işlenmekte  ve  aşağıdaki çalışmalar gerçekleştirilmektedir:

 

  • Veli Görüşmeleri
  • Veli Paylaşım Sohbetleri
  • Veli Seminerleri 
  • Veli Bültenleri