Öğrenme sürecinde çevre ve kalıtımın etkisi araştırıldığında bu oranda çevrenin etkisinin kalıtımsal etkenlere göre çok daha fazla olduğu belirlenmiştir. SEV İlkokulu olarak öğrencilerimizin uygun çevresel şartlar altında eğitim görmelerini, potansiyellerini en üst seviyede kullanabilmelerini, öğrenci merkezli bağımsız bir öğrenme ortamında eğitim görmelerini sağlama hedefindeyiz. Her öğrencimizin özel ve benzersiz olduğunu benimsediğimiz bir eğitim programı içerisinde öğrenme sürecini her bir öğrencimiz için ilgi, yetenek ve hazır bulunuşluklarına uygun olarak planlamaktayız. Başarı tanımını öğrenme sürecindeki her öğrenci için bireysel değerlendirmekte ve öğrenme sürecindeki yolculuğunu onlara özel kılmaktayız. Öğrencilerimiz bu süreçte zengin ölçme-değerlendirme yöntemleri ile kendilerini değerlendirebilmeyi, akran değerlendirmeleri ile eleştiriye açık olmayı, öğretmeninin gözlemleri le hedefler belirlemeyi öğrenmekte ve öğrenme sürecinde sorumlulukları olduğunu farkına varmaktadırlar.

Öğrencilerimizin akademik gelişimlerini güçlü ve zengin bir müfredat programı ile sağlarken aynı zamanda çift dilli, teknolojiye hakim, sosyal iletişimleri kuvvetli, 21. yüzyıl becerilerini kullanabilen, kendine güvenen, öz güveni yüksek ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, tüm canlılara karşı duyarlı, sosyal sorumluluklarının farkında bilinçli bireyler yetiştirmek için kültürler ve uluslararasıcılık bakış açısı ile hazırlanmış bir program dahilinde eğitim almaktadırlar.