Sorumluluk Sistemi

Sorumluluk bilincini geliştirmek ve otokontrol becerisi kazandırmak için uygulanan “Sorumluluk Sistemi” çerçevesinde çocuklar her gün çeşitli sorumluluklar alır: Sınıf, iletişim, malzeme, oyuncak, sıra sorumluluğu vb.
 

Sorumluluklar her gün değişir ve sırayla her çocuk her sorumluluğu üstlenir. Bunun için bir 'sorumluluk panosu' oluşturulur. Panoda çocukların seçtiği semboller ve isimleri yer alır. Sorumluluk kartları her gün kaydırılarak süreç devam eder. Bu sayede çocuklar belli bir süre sonra sorumluluklarını özümseyerek, dış denetim olmadan üstlerine düşen sorumluluğu taşıma davranışı geliştirirler.
 

Paylaşım Saati

Pazartesi günleri, çocuklarla hafta sonu yaptıkları üzerine sohbet eder ve yaptıklarıyla ilgili bir objeyi okula getirip paylaşmalarını isteriz.
 

Getirdikleri -sinema ya da tiyatro bileti, restoran broşürü, peçetesi ya da kendi yaptıkları bir resim- 'Gittim-Gördüm Köşesi'nde sergilenir. Paylaşım saatinde ayrıca ilgi duydukları konularla ilgili bir objeyi de paylaşabilirler. Anne-babalarının yardımıyla yaptıkları araştırma sonucu elde ettikleri bir objeyi arkadaşları ile paylaşmak, çocukların merak duygusu ve araştırma hevesini pekiştirir.

 

Kütüphane Zamanı

 

Anasınıfı öğrencileri her hafta seçtikleri bir kitabı hafta sonu incelemek üzere evlerine götürebilirler. Öğrenciler  ödünç aldıkları kitapları zamanında geri getirdiklerinde bir sticker ile ödüllendirilirler, bu sayede davranışları pekişir.